tisdag 30 augusti 2011

Så kommer han/hon

Fick samtal igår eller rättare sagt sms, satt på föräldramöte och kunde inte ta det.
Kattjouren hade äntligen fångat in Artemis, katten jag skall ta hand om.
Han var på väg till veterinären och idag är det tänkt han skall transporteras till mig.
Många tankar just nu !!
Vilket skick är katten i ? Hur gick det hos veterinären ? Hur allvarligt var hans skadade ben ? Några andra sjukdomar ?
Och sedan den stora frågan ?
Hur kommer han att ta det att komma hit och behöva bo ute i lillhuset någon vecka ?
Klättra på vägarna och vara helvild eller ?
Nåväl, känner ändå att det är värt att hjälpa ett djur i nöd.
Man känner sig ganska maktlös över allt elände i världen, men man får göra det lilla man kan !

Livet snurrar annars på som vanligt, just nu vill jag inte skriva mer om det.
Känns mest som om jag har hakat upp mig på detta j*vla väder.
På landet är man ju så beroende av vädret och vi kunde inte haft en sämre sommar känns det som.
Sååå mycket som vi inte får gjort som bara skulle vara fixat i år. Blääää

Men ok, har ju annat att fixa så länge.... som att tämja vildkatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar