onsdag 17 augusti 2011

Hårt jobb

Detta speciella väder ger en en massa extrajobb, man tar ut gräsklipparen, man tar in gräsklipparen, man tar ut gräsklipparen osv.. osv...
Nä nu skiter jag i det och har börjat med alla göromål som jag oftast fixar någon gång i slutet på September.
Nu stängslar vi höst / vinterhagar till hästarna ( stor fördel att slå ner stolpar nu, de glider ner i den regnmättade marken med ett kluffss.. )
Utemöblerna åker in, den halvmögliga storparasollen över vår uteplats fick också komma in. Blir det någon mer sol tänker iallafall inte jag sitter under parasoll :)
Nu springer vi bara ut och in för att putsa upp den ena gaveln på huset som bara MÅSTE göras i år.
Ja, ja vädret rår man ju inte på så det är bara att bita ihopa....
Men det känns så snopet på något sätt..... som någon bara drog undan godbiten mitt framför ögonen på en.
Jag älskar den svenska sommaren.... men tyvärr var min kärlek inte tillräckligt stark. Den försvann bort utan att jag kunde göra något åt det... snyft !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar